DZIEŃ 1 | 16.10.2024
Prosimy o punktualne przybycie na miejsce, rejestrację w recepcji konferencji. Zachęcamy do skorzystania z poczęstunku.
Wystąpienie Janusza Piechocińskiego, Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego Kongresu, Prezesa Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja.
Wystąpienie Jacka Piechoty, Prezesa Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej – współorganizatora Kongresu
Scenariusze rozwoju i wyzwania dla Polski i UE.
- Jego Ekscelencja Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Republiki Uzbekistanu w Rzeczypospolitej Polskiej Amirsaid Agzamkhodjaev
- Jej Ekscelencja Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Republiki Indii w Rzeczypospolitej Polskiej Nagma M. Mallick
- Jego Ekscelencja Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Republiki Wietnamu w Rzeczypospolitej Polskiej Hà Hoàng Hải
- I sekretarz Ambasady Republiki Azerbejdżanu w Rzeczypospolitej Polskiej Kanan Mammadov
II rok wojny w Ukrainie, konflikt izraelsko-palestyński, kryzys tajwański,konflikt na Morzu Czerwonym i w Kanale Sueskim, dekoniunktura, wysoka inflacja i niestabilna sytuacja geopolityczna – główne wyzwania, które towarzyszyły nam w mijającym roku – co to oznacza dla wolumenu przewozów i bezpieczeństwa łańcuchów dostaw w gospodarce europejskiej i światowej w roku 2024.
- Jakie znaczenie mają korytarze transportowe łączące Europę z Azją dla globalnych łańcuchów dostaw?
- Jakie sektory gospodarki mogą najbardziej skorzystać z rozwoju Euroazjatyckiego Korytarza Transportowego?
- Znaczenie e-commerce i handlu międzynarodowego w stymulowaniu wzrostu przewozów towarowych.
- Perspektywy współpracy między krajami Azji Środkowej, Chin, Kaukazu i Turcji w rozwoju wspólnych projektów transportowych.
- Wpływ nowych korytarzy transportowych na konkurencyjność szlaku Europa-Azja.
- Jakie inwestycje w infrastrukturę terminali przeładunkowych są niezbędne do obsługi rosnącego ruchu towarowego między Europą a Azją?
- Jakie inwestycje są planowane lub realizowane w zakresie modernizacji i rozbudowy terminali, portów i sieci kolejowych?
- Wyzwania związane z modernizacją istniejących terminali i budową nowych obiektów.
Paneliści:
- Paweł Pucek, Członek zarządu ds. sprzedaży DB Cargo Polska
- Wojciech Nastawny, Członek Zarządu, Alza Cargo
- Marek Słomka, Prezes Zarządu Cargotor
- dr Imad Jenayeh, Senior Business Development Manager CFL multimodal S.A. (Luksemburg)
- Marek Tarczyński, Przewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki
- Marcin Fabianowicz, Dyrektor Rozwoju, CLIP Group S.A.
- Halina Bajczuk, Dyrektor, Biuro handlowe – Rynek Transportu Międzynarodowego i Intermodalnego, PKP Cargo S.A.
- Michał Pawłowski, członek zarządu SP Tech Solutions, Prezes Cargo Speed International
Kluczowe inicjatywy i działania UE na rzecz rozwoju korytarzy transportowych i szlaków komunikacyjnych, wyzwania stojące przed Europą i Azją oraz priorytety polskiej prezydencji w obszarze transportu i logistyki po 1 stycznia 2025 roku.
Modernizacja infrastruktury kolejowej i działania inwestycyjne, które będą podjęte przez zarządcę polskiej infrastruktury kolejowej w najbliższym czasie, związane z przejętą przez PKP PLK S.A. kolejową infrastrukturą graniczną w Małaszewicach, kluczową dla przewozów towarowych Azja-Europa.
- Jakie znaczenie mają europejskie i azjatyckie porty morskie w obsłudze towarów przewożonych między Europą a Azją?
- Porty jako centra logistyczne i multimodalne – kluczowe węzły transportowe.
- Bariery regulacyjne, taryfowe i celne – jakie są kluczowe przeszkody i jak je rozwiązywać?
- Wyzwania związane z różnicami w standardach i procedurach w różnych krajach.
- Jak budować współpracę w kontekście zróżnicowanych interesów politycznych i ekonomicznych?
- Wyzwania związane z przepustowością i infrastrukturą portową
- Jak porty morskie z obu kontynentów radzą sobie z rosnącym wolumenem towarów w korytarzu Europa-Azja?
- Potrzeba modernizacji i rozbudowy infrastruktury portowej, aby sprostać przyszłym wymaganiom handlowym.
- Wprowadzenie innowacji cyfrowych i automatyzacji procesów portowych – jak wpływają na efektywność i bezpieczeństwo obsługi ładunków?
- Znaczenie partnerstw i sojuszy portowych dla poprawy globalnych łańcuchów dostaw.
- Jakie strategie stosują porty, aby radzić sobie z nieprzewidzianymi zakłóceniami, takimi jak konflikty geopolityczne, pandemia czy zmiany klimatyczne?
- W jaki sposób porty mogą pełnić rolę centralnych hubów dystrybucyjnych w handlu międzynarodowym?
- Potencjał portów morskich do rozwoju stref wolnocłowych i centrów logistycznych dla rynków Europy i Azji.
Paneliści:
- Maciej Brzozowski, Dyrektor Przedstawicielstwa Haven Hamburg Marketing
- Dariusz Mierkiewicz, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu w Polsce i Europie Pónocnej, Port Koper (Słowenia)
- Serik Zhetpispaevich Ahmetov, Dyrektor Generalny Port Kuryk LLP (Kazachstan) *
- dr Michał Graban, Adiunkt w Katedrze Logistyki Wydziału Zarządzania Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni
DZIEŃ 2 | 17.10.2024
Zapraszamy na poczęstunek.
- Znaczenie i perspektywy rozwoju Middle Corridor ze szczególnym uwzględnieniem transportu do Azji Centralnej.
- Wyzwania jakie stoją przed eksporterami, importerami, spedytorami, agencjami celnymi.
- Kulturowe aspekty i szanse we współpracy z partnerami wzdłuż korytarza.
Paneliści:
- Lukas Polaczek, Dyrektor ds. Sprzedaży Intermodal DB Cargo Polska
- Grzegorz Zdybel, Director of LC in Małaszewicze, Adampol S.A.
- Ireneusz Komoszyński, Dyrektor Sprzedaży Eksportowej Rynki Wschodnie, Grenevia S.A.
- Piotr Sienkiewicz, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
- Jak rosnące zapotrzebowanie na szybkie dostawy zmienia logistykę?
- W jaki sposób zwiększona liczba przesyłek wpływa na infrastrukturę magazynową i transportową?
- Nowe terminale – przystosowanie infrastruktury do wymagań e-commerce.
- Jakie cechy muszą posiadać nowoczesne terminale, aby sprostać wymaganiom e-commerce?
- Automatyzacja procesów w terminalach – szanse i wyzwania.
- Znaczenie lokalizacji terminali w kontekście dostaw typu last-mile.
- W jaki sposób magazyny nowej generacji różnią się od tradycyjnych obiektów?
- Rola automatyzacji i sztucznej inteligencji w optymalizacji procesów magazynowych.
- Magazyny 4.0 – inteligentne systemy zarządzania i Internet Rzeczy (IoT) w logistyce.
- Jakie innowacje mogą w przyszłości jeszcze bardziej zrewolucjonizować logistykę e-commerce?
- Prognozy dotyczące dalszego rozwoju e-commerce i jego wpływu na sektor TSL.
Paneliści:
- Michał Białas, Prezes Zarządu 7R S.A
- Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu, ACTION S.A.
- Paweł Nosal, Logistics & Industrial Director, Colliers
- Michał Samborski, Head of Development, Panattoni
- Jakie są główne zagrożenia związane z transportem ładunków wojskowych, ponadgabarytowych i techniki przemysłowej?
- Jak firmy TSL mogą minimalizować ryzyko związane z transportem krytycznych ładunków?
- Jakie technologie (monitoring GPS, czujniki, systemy bezpieczeństwa) są wykorzystywane do ochrony ładunków o wysokim ryzyku?
- Jakie są najlepsze praktyki w zakresie fizycznego zabezpieczenia takich transportów?
- Jakie międzynarodowe oraz krajowe przepisy regulują transport ładunków wojskowych i ponadgabarytowych?
- W jaki sposób firmy TSL muszą dostosować się do zmieniających się wymagań prawnych w tym obszarze?
Paneliści:
- Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu, Action S.A.
- Mateusz Malczuk, Business Development Manager, REGESTA S.A.
- Monika Rybka, Executive Director, OL TRANS Transport i Spedycja
Zrównoważony rozwój i redukcja emisji jako kluczowe wyzwania współczesnego transportu. Nowe paliwa w transporcie.
- Paliwo wodorowe: potencjał wodoru jako przyszłościowego paliwa w transporcie ciężarowym i kolejowym.
- Elektryfikacja transportu: rozwój pojazdów elektrycznych i infrastruktury ładowania jako fundament przyszłej mobilności.
- Perspektywa pełnej dekarbonizacji transportu do 2050 roku – czy nowe paliwa są kluczem do sukcesu?
Zapraszamy na lunch.
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie. Uczestnicy Kongresu oznaczeni gwiazdką oczekują na potwierdzenie.