DZIEŃ 1 | 16.10.2024

Prosimy o punktualne przybycie na miejsce, rejestrację w recepcji konferencji. Zachęcamy do skorzystania z poczęstunku.

Wystąpienie Janusza Piechocińskiego, Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego Kongresu, Prezesa Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja.

Wystąpienie Jacka Piechoty, Prezesa Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej – współorganizatora Kongresu

  • Jego Ekscelencja Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Republiki Uzbekistanu w Rzeczypospolitej Polskiej Amirsaid Agzamkhodjaev
  • Jej Ekscelencja Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Republiki Indii w Rzeczypospolitej Polskiej Nagma M. Mallick
  • Jego Ekscelencja Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Republiki Wietnamu w Rzeczypospolitej Polskiej Hà Hoàng Hải
  • I sekretarz Ambasady Republiki Azerbejdżanu w Rzeczypospolitej Polskiej Kanan Mammadov

II rok wojny w Ukrainie, konflikt izraelsko-palestyński, kryzys tajwański,konflikt na Morzu Czerwonym i w Kanale Sueskim, dekoniunktura, wysoka inflacja i niestabilna sytuacja geopolityczna – główne wyzwania, które towarzyszyły nam w mijającym roku – co to oznacza dla wolumenu przewozów i bezpieczeństwa łańcuchów dostaw w gospodarce europejskiej i światowej w roku 2024.

  • Jakie znaczenie mają korytarze transportowe łączące Europę z Azją dla globalnych łańcuchów dostaw?
  • Jakie sektory gospodarki mogą najbardziej skorzystać z rozwoju Euroazjatyckiego Korytarza Transportowego?
  • Znaczenie e-commerce i handlu międzynarodowego w stymulowaniu wzrostu przewozów towarowych.
  • Perspektywy współpracy między krajami Azji Środkowej, Chin, Kaukazu i Turcji w rozwoju wspólnych projektów transportowych.
  • Wpływ nowych korytarzy transportowych na konkurencyjność szlaku Europa-Azja.
  • Jakie inwestycje w infrastrukturę terminali przeładunkowych są niezbędne do obsługi rosnącego ruchu towarowego między Europą a Azją?
  • Jakie inwestycje są planowane lub realizowane w zakresie modernizacji i rozbudowy terminali, portów i sieci kolejowych?
  • Wyzwania związane z modernizacją istniejących terminali i budową nowych obiektów.

 

Paneliści:

  • Paweł Pucek, Członek zarządu ds. sprzedaży DB Cargo Polska
  • Wojciech Nastawny, Członek Zarządu, Alza Cargo
  • Marek Słomka, Prezes Zarządu Cargotor
  • dr Imad Jenayeh, Senior Business Development Manager CFL multimodal S.A. (Luksemburg)
  • Marek Tarczyński, Przewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki
  • Marcin Fabianowicz, Dyrektor Rozwoju, CLIP Group S.A.
  • Halina Bajczuk, Dyrektor, Biuro handlowe – Rynek Transportu Międzynarodowego i Intermodalnego, PKP Cargo S.A.
  • Michał Pawłowski, członek zarządu SP Tech Solutions, Prezes Cargo Speed International

 

Kluczowe inicjatywy i działania UE na rzecz rozwoju korytarzy transportowych i szlaków komunikacyjnych, wyzwania stojące przed Europą i Azją oraz priorytety polskiej prezydencji w obszarze transportu i logistyki po 1 stycznia 2025 roku.

Modernizacja infrastruktury kolejowej i działania inwestycyjne, które będą podjęte przez zarządcę polskiej infrastruktury kolejowej w najbliższym czasie, związane z przejętą przez PKP PLK S.A. kolejową infrastrukturą graniczną w Małaszewicach, kluczową dla przewozów towarowych Azja-Europa.

  • Jakie znaczenie mają europejskie i azjatyckie porty morskie w obsłudze towarów przewożonych między Europą a Azją?
  • Porty jako centra logistyczne i multimodalne – kluczowe węzły transportowe.
  • Bariery regulacyjne, taryfowe i celne – jakie są kluczowe przeszkody i jak je rozwiązywać?
  • Wyzwania związane z różnicami w standardach i procedurach w różnych krajach.
  • Jak budować współpracę w kontekście zróżnicowanych interesów politycznych i ekonomicznych?
  • Wyzwania związane z przepustowością i infrastrukturą portową
  • Jak porty morskie z obu kontynentów radzą sobie z rosnącym wolumenem towarów w korytarzu Europa-Azja?
  • Potrzeba modernizacji i rozbudowy infrastruktury portowej, aby sprostać przyszłym wymaganiom handlowym.
  • Wprowadzenie innowacji cyfrowych i automatyzacji procesów portowych – jak wpływają na efektywność i bezpieczeństwo obsługi ładunków?
  • Znaczenie partnerstw i sojuszy portowych dla poprawy globalnych łańcuchów dostaw.
  • Jakie strategie stosują porty, aby radzić sobie z nieprzewidzianymi zakłóceniami, takimi jak konflikty geopolityczne, pandemia czy zmiany klimatyczne?
  • W jaki sposób porty mogą pełnić rolę centralnych hubów dystrybucyjnych w handlu międzynarodowym?
  • Potencjał portów morskich do rozwoju stref wolnocłowych i centrów logistycznych dla rynków Europy i Azji.

 

Paneliści:

  • Maciej Brzozowski, Dyrektor Przedstawicielstwa Haven Hamburg Marketing
  • Dariusz Mierkiewicz, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu w Polsce i Europie Pónocnej, Port Koper (Słowenia)
  • Serik Zhetpispaevich Ahmetov, Dyrektor Generalny Port Kuryk LLP (Kazachstan) *
  • dr Michał Graban, Adiunkt w Katedrze Logistyki Wydziału Zarządzania Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni

 

DZIEŃ 2 | 17.10.2024

Zapraszamy na poczęstunek.

  • Znaczenie i perspektywy rozwoju Middle Corridor ze szczególnym uwzględnieniem transportu do Azji Centralnej.
  • Wyzwania jakie stoją przed eksporterami, importerami, spedytorami, agencjami celnymi.
  • Kulturowe aspekty i szanse we współpracy z partnerami wzdłuż korytarza.

 

Paneliści:

  • Lukas Polaczek, Dyrektor ds. Sprzedaży Intermodal DB Cargo Polska
  • Grzegorz Zdybel, Director of LC in Małaszewicze, Adampol S.A.
  • Ireneusz Komoszyński, Dyrektor Sprzedaży Eksportowej Rynki Wschodnie, Grenevia S.A. 
  • Piotr Sienkiewicz, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

 

  • Jak rosnące zapotrzebowanie na szybkie dostawy zmienia logistykę?
  • W jaki sposób zwiększona liczba przesyłek wpływa na infrastrukturę magazynową i transportową?
  • Nowe terminale – przystosowanie infrastruktury do wymagań e-commerce.
  • Jakie cechy muszą posiadać nowoczesne terminale, aby sprostać wymaganiom e-commerce?
  • Automatyzacja procesów w terminalach – szanse i wyzwania.
  • Znaczenie lokalizacji terminali w kontekście dostaw typu last-mile.
  • W jaki sposób magazyny nowej generacji różnią się od tradycyjnych obiektów?
  • Rola automatyzacji i sztucznej inteligencji w optymalizacji procesów magazynowych.
  • Magazyny 4.0 – inteligentne systemy zarządzania i Internet Rzeczy (IoT) w logistyce.
  • Jakie innowacje mogą w przyszłości jeszcze bardziej zrewolucjonizować logistykę e-commerce?
  • Prognozy dotyczące dalszego rozwoju e-commerce i jego wpływu na sektor TSL.

 

Paneliści:

  • Michał Białas, Prezes Zarządu 7R S.A
  • Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu, ACTION S.A.
  • Paweł Nosal, Logistics & Industrial Director, Colliers
  • Michał Samborski, Head of Development, Panattoni

 

  • Jakie są główne zagrożenia związane z transportem ładunków wojskowych, ponadgabarytowych i techniki przemysłowej?
  • Jak firmy TSL mogą minimalizować ryzyko związane z transportem krytycznych ładunków?
  • Jakie technologie (monitoring GPS, czujniki, systemy bezpieczeństwa) są wykorzystywane do ochrony ładunków o wysokim ryzyku?
  • Jakie są najlepsze praktyki w zakresie fizycznego zabezpieczenia takich transportów?
  • Jakie międzynarodowe oraz krajowe przepisy regulują transport ładunków wojskowych i ponadgabarytowych?
  • W jaki sposób firmy TSL muszą dostosować się do zmieniających się wymagań prawnych w tym obszarze?

 

Paneliści:

  • Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu, Action S.A.
  • Mateusz Malczuk, Business Development Manager, REGESTA S.A.
  • Monika Rybka, Executive Director, OL TRANS Transport i Spedycja

 

Zrównoważony rozwój i redukcja emisji jako kluczowe wyzwania współczesnego transportu. Nowe paliwa w transporcie.

  • Paliwo wodorowe: potencjał wodoru jako przyszłościowego paliwa w transporcie ciężarowym i kolejowym.
  • Elektryfikacja transportu: rozwój pojazdów elektrycznych i infrastruktury ładowania jako fundament przyszłej mobilności.
  • Perspektywa pełnej dekarbonizacji transportu do 2050 roku – czy nowe paliwa są kluczem do sukcesu?

 

 

Zapraszamy na lunch.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie. Uczestnicy Kongresu oznaczeni gwiazdką oczekują na potwierdzenie.